Anmälan om förlorat eller defekt skolkort

  1. 1. Anmälan
  2. 2. Skicka in

Denna e-tjänst har 2 steg.

Anmälan om förlorat eller defekt skolkort för elever vid kommunal eller fristående gymnasieskola i annan kommun

 

Via denna e-tjänst anmäler du ditt skolkort som förlorat eller defekt. Observera att denna e-tjänst endast ska användas av elever som studerar vid kommunal eller fristående gymnasieskola i annan kommun.

Elever som är folkbokförda i Lerums kommun och som studerar vid Lerums gymnasium vänder sig direkt till Lerums gymnasium.

 

Vid förlorat skolkort tas en avgift på 200 kronor ut. Avgiften betalas med faktura som skickas ut i och med att kortet anmäls som förlorat.

 

Är kortet defekt måste du skriva in kortnumret på ditt skolkort för att få ett nytt.

Din gymnasieskola delar ut ett tillfälligt skolkort som gäller tills ditt nya kort finns att hämta ut hos kundcenter KomIn.

 

Mer information hittar du på: http://www.lerum.se/Utbildning-och-barnomsorg/Resor-och-inneboende/elevresor-gymnasieskola/

 

Om du vill ha information om hur dina personuppgifter behandlas för denna e-tjänst klickar du här.